Category Archives: Buhalteriai

Buhalteris – ne tik kalkuliatorius, bet ir asmenybė

buhalterinė apskaita KlaipėdojeKiekviena profesija visuomenėje siejama su tam tikrais stereotipais, ne išimtis ir buhalterio darbas. Kalkuliatorius, kompiuteris, pieštukas ir akiniai – atributai, be kurių sunkiai įsivaizduojama buhalterio kasdienybė, tačiau svarbu nepamiršti, jog kalba eina ne apie kompiuterinę programą: už metinės pajamų deklaracijos ar darbo užmokesčio blanko sėdi…asmenybė. Asmuo, kuriam patikima buhalterinė apskaita Klaipėdoje ar kitame mieste įsikūrusioje įmonėje, privalo ne tik turėti atitinkamą išsilavinimą, išmanyti teisės aktus, reglametuojančius buhalterinę apskaitą, gebėti dirbti kompiuteriu, bet ir pasižymėti tam tikromis asmeninėmis savybėmis. Pastarosios, kartu su profesiniais gebėjimais, užtikriną efektyvų darbinių funkcijų atlikimą.

Komunikabilumas

Atrodytų, apie kokį komunikabilumą galima kalbėti, jei žmogus visą dieną praleidžia dėliodamas skaičiukus. Tačiau buhalteriams tenka bendrauti su tokiomis instancijomis kaip Valstybinė mokesčių inspekcija ar sodra, bedrauti telefonu su tiekėjais, atsakyti į įmonės darbuotojams bei vadovams kylančius klausimus. Akivaizdu, jog verbalinis bendravimas yra svarbus net tokioje srityje kaip buhalterinė apskaita Klaipėdoje.

Atidumas ir atisakomybė

Profesionalus buhalteris, atėjęs į darbo vietą, privalo gebėti atsijungti nuo išorinės aplinkos trikdžių bei susitelkti į atliekamą užduotį. Menkiausia klaida gresia dideliais nemalonumais – ne tik neigiamu atsiliepimu iš viršininko lūpų, nubrauktu priedu, bet ir baudomis ar net įmonės bankrotu. Didelėse įmonėse dažniausiai dirba keli buhalteriai, atsakingi už tam tikrą sritį. Jų atliktą darbą įvertina ir atsakomybę už galutinius rezultatus prisiima vyriausiasis buhalteris.

Greita reakcija ir imlumas naujovėms

Buhalterinė apskaita – sritis, kurioje dirbantieji privalo būti pasiruošę nuolatinėms naujovėms (buhalterinės apskaitos programos atnaujinimui, įstatymų aktų keitimui, mokesčių naujovėms ir panašiai). Negana to, greta buhalterinės apskaitos, gali būti siūlomas ir įmonių steigimas Klaipėdoje ar kitos susijusios paslaugos, tad asmenys turi būti suinteresuoti kelti savo kvalifikaciją ir nuolat tobulėti.

Santūrumas

Buhalteris, nesvarbu, ar šis dirba pagal neterminuotą darbo sutartį, ar yra laisvai samdomas, visada pasirašo konfidencialumo sutartį ir įsipareigoja trečiosioms šalims neatskleisti jokioms informacijos, susijusios su įmonės veikla (buhalteriai, ne paslaptis, įmonę pažįsta ne iš paradinės pusės, tačiau žino realią šios situaciją). Jei žmogus iš prigimties yra kalbus, šiam gali būti sunku įgyvendinti prisiimtus įsipareigojimus.

Dirbate su individualia veikla? Atsakome, ar verta samdyti buhalterį…

buhalterinės apskaitos paslaugosVis daugiau lietuvių įvertina galimybę dirbti sau ir dėl savęs. Juolab, mūsų šalyje suteikiamos gana patrauklios galimybės įgyvendinti norimas veiklas. Pavyzdžiui darbas su individualia veikla gana pigus, kadangi mokesčiai tikrai nėra dideli. Natūralu, kad tuo susidomi asmenys norintys išbandyti savo jėgas. Buhalterinės apskaitos paslaugos, tokiu atveju, yra reikalingas. Nors vesti individualios veikslo apskaitą nėra labai sudėtinga, visgi, šiuo darbus reikia palikti savo srities specialistams. Kitu atveju gali kilti problemų su VMI arba SODRA.

Kokius mokesčius mokama pagal IV?

Pirmiausia reikia akcentuoti, kad asmenys, kurie dirba su individualia veikla – mokesčius moka tik kartą per metus. Taigi, jiems labai patogu, kadangi nereikia kiekvieną mėnesį, o kai kuriais atvejais net ir kiekvieną dieną derinti smulkmenas. Visgi, labai dažnai žinojimas, kad liko dar daug mėnesių iki deklaravimo datos trukdo tinkamai susiskaičiuoti ir viską rašyti iš eilės. Labai dažnai pamirštama, skubama arba tinkamai nepasižymima. Tokiu atveju artėjant gegužės mėnesiui, kada laikas deklaruoti – daugelis žmonių pergyvena, kad nežino nuo ko pradėti. O juk susimokėti mokesčius valstybei yra būtina. Tuomet tenka samdytis buhalterius, kurie padeda suvesti visus galus į vieną vietą, o tuo pačiu ir kur kas permokėti už jų paslaugas.

Dirbant su IV reikia žinoti kelių rūšių mokesčius. Bent jau taip sako VMI, kurios atstovams dažniausiai viskas visada atrodo labai paprasta. Visgi, jeigu turite daugiau veiklų, jeigu kitur dirbate pagal darbo sutartį, jeigu mokotės, jeigu dirbate pagal autorinę sutartį, jeigu dirbate su keliomis pažymomis ir panašiai – egzistuoja labai daug detalių, kurios apima mokesčius. Kokios jos? O kas žino. Informacija dažniausiai pateikiama taip neaiškiai, kad ją suvokti gali tik specialistas. Būtent todėl buhalterinės apskaitos paslaugos net ir asmeniui, kuris dirba su tik IV yra tokios reikalingos?

Koks buhalteris Jums reikalingas?

Buhalterinės apskaitos paslaugos suteikiamos ne tik asmeninio buhalterio, kuris samdomas pagal darbo sutartį, tačiau taip pat ir kompanijų, kuriose dirba ne vienas šios srities specialistas. Būtent tokio pobūdžio paslaugomis vis dažniau pasinaudoja ne tik su individualia veikla dirbantys asmenys, tačiau taip pat ir verslininkai, kurie turi dideles įmones. Tokio tipo paslaugos labai populiarios, kadangi paslaugų kaina ženkliai mažesnės, gausite profesionalų plačias paslaugas, kurias atliks kompetentinga komanda. Tam tikra prasme tokio tipo buhalteriai yra nuostabus pasirinkimas, tad keista, kad vis dar yra asmenų, kurie samdosi asmeninius buhalterius ir moka nepalyginamai didesnius pinigus, kad gautų ne tokias kokybiškas paslaugas, kokia būtų įmanoma gauti.

Tiesa, buhalterinės apskaitos paslaugos suteikiamos daugelyje vietų. Kadangi specialistų poreikius platus – paslaugas siūlo ir daug asmenų. Jeigu norite atrasti pačius geriausius – įvertinkite kuo daugiau kriterijų. Kiekvienam žmogui jie gali būti vis kiti, tačiau galima išskirti šiuos aspektus:

  • Kokios tiksliai paslaugos yra suteikiamos.
  • Kokia tiksli paslaugų kaina.
  • Ar dažnai galima konsultuotis susitikus?
  • Internete perskaitykite atsiliepimus apie suteiktas paslaugas.
  • Ar nemokamai konsultuos ir vyresnysis buhalteris?

Kuo daugiau apie įmonę žinosite – tuo tikresni būsite, kad Jūsų pasirinkimas yra geras. Svarbiausia glaudžiai bendradarbiauti. Tai padeda pasiekti maksimaliai geresnių rezultatų. Taigi, jeigu dirbate su IV – už mažą sumą galite ženkliai palengvinti sau darbus.

Buhalterinė apskaita – itin atsakingas darbas

buhalterine apskaitaBuhalterinė apskaita turi būti patikima profesionalams. Yra bent trys paprastos priežastys, kodėl. Tai darbo našumas, skaičių tikslumas ir tvarka įmonėje.

Darbo našumas

Jei turite įmonę, kurioje dirba penki darbuotojai, tikriausiai neliepiate jiems užsiimti penkiolika skirtingų uždavinių vienu metu. Turbūt atrodytų net komiškai, jei socialinių tinklų administratorius vidury darbo dienos imtų taisyti savo stalą, vėliau ruoštų kavą partneriams, o paskui dar sėstų į furgoną ir vežtų kokį produktą pirkėjams. Šios mintys iliustruoja štai ką: kiekvienas turi savo pašaukimą ir reikiamas įvykdyti užduotis, o buhalterinė apskaita anaiptol ne išimtis.

Kai skaičių sistema patikima specialistams, kitų profesijų atstovai gali susikoncentruoti į savo uždavinius. Produktyvumo lygis padidėja, o tai teigiamai atsiliepia ir kompanijos rezultatams. Be to, kai žmogus užsiima tuo, kas jam patinka, darbas atliekamas su meile, atmosfera biure (ar kitokioje vietoje, priklausomai nuo įmonės veiklos specifikos) gerokai malonesnė.

Skaičių tikslumas

Kai kalbame apie skaičius, dažniausiai omenyje turime tikslumą. Visi žinome, kad 2 x 2 = 4. Žinome ir tai, kad 3 x 3 = 9 ar 8 + 8 = 16. Buhalterijos srityje skaičių gerokai daugiau, jie sudėtingesni, be to, reikia atlikti daugiau įgūdžių reikalaujančius matematinius veiksmus. Šiuolaikinė buhalterinė apskaita – neprimityvi. Tai reiškia, kad specialistai pasitelkia šiam reikalui skirtas programas. Jie jas puikiai įvaldę.

Net ir geriausia programa bus menkavertė, jei jos nevaldys specialistas. Buhalterinės apskaitos reikalams tvarkyti tikrai verta samdyti puikiai skaičius išmanančius asmenis, nes taip visi rezultatai bus tikslūs.

 Minėtini ir mokesčiai. Labai svarbu, kad jų būtų priskaičiuojama ne per mažai ir ne per daug, o tiek, kiek reikia. Taip išvengiama nesusipratimų ir galimų nesklandumų ateityje.

Tvarka įmonėje

Tinkamai pasirūpinus buhalterine apskaita, išvengiama chaoso. Dokumentai savo vietose, skaičiai „suganyti“, visi žmonės gavę tokius atlyginimus, kokie ir turi būti, pajamos ir išlaidos apskaičiuotos tiksliai. Nėra spragų, kurias vėliau tektų taisyti. Nėra spragų, sukeliančių chaosą.

Profesionalumas – ne šiaip žodis. Buhalteriams keliami aukšti reikalavimai. Ir tuos reikalavimus įvykdžius kiekvienas skaičius yra toks, koks turi būti. Ir ten, kur turi būti. Aišku, rezultatas džiuginantis tada, kai buhalterinė apskaita neatidėliojama paskutinei minutei.

Apskaita – ne vien skaičiai. Tai dabarties tikslumas ir žvilgsnis į ateitį. Gerai atlikti skaičiavimo procesai turi įtakos visoms įmonės sritims.

 

 

Kaip pasirinkti buhalterijos kursų įmonę?

buhalterijos kursaiŠiais laikais daugelis vietoje aukštosios mokyklos renkasi kursų galimybę, kadangi suvokia, kad aukštasis mokslas nebėra toks įtakingas, kaip būdavo anksčiau. Buhalterijos kursai šiuo metu sulaukia kur kas daugiau žmonių norinčių išmokti šio mokslo nei kad universitetai. Tai lemia labai akivaizdūs ir suprantami pliusai:

  • Buhalterijos kursai yra pigesnis pasirinkimas nei kad nusprendus studijuoti universitete arba kolegijoje. Žinoma, pastarosiose galima gauti valstybės finansuojamą vietą, tačiau iškart reikia įvertinti iš ko gyvensite tuos kelis metus, kol studijuosite.
  • Tuo pačiu buhalterijos kursai sutaupo labai daug brangaus jūsų laiko. Vis dažniau pasigirsta kalbos, kad aukštosios mokyklos baigimas reikalauja labai daug laiko. Tačiau realiai – jo tiek nereikia. Viena arba dvi paskaitos per dieną – keturis kartus per savaitę. Asmuo tarsi prisirištas prie mokslų, tačiau greta turi ir labai daug laisvo laiko, kurį gali išnaudoti kitoms reikmėms.
  • Taip pat kursų metu labiau yra orientuojamasi į praktiką, kai tuo tarpu studijų metu labiau į teoriją.
  • Darbdaviai šiuo metu ypač daug dėmesio kreipia į tai, ką yra baigę potencialūs darbuotojai. Vis dažniau pasigirsta kalbos, kad mieliau pasirenkami tie, kurie yra baigę kursus, nei kad auštąsias mokyklas, kadangi šie turi kur kas daugiau kompetencijos šioje srityje.

Buhalterijos kursai – puikus pasirinkimas tiems, kurie nori išmokti šio darbo specifikos. Tiek tokiu atveju, jeigu planuoja dirbti šioje srityje, tiek tokiu atveju, jeigu paprasčiausiai norite išmokti, kaip galima nesunkiai sutvarkyti savo namų finansus.

Akivaizdu, kad buhalterijos kursai yra labai geras ir rekomenduotinas pasirinkimas, tačiau kadangi Lietuvoje yra tiek daug kompanijų, kurios siūlo savo paslaugas – reikia tinkamai atsirinkti jums labiausiai tinkantį variantą. Susidėliokite kriterijus ir nuspręskite, kuris variantas jums atrodo geriausias. Juk ir paprasčiausi langai yra pasirenkami pagal konkrečius matmenis, kurie gali padėti nuspręsti pasirinkti geriausią variantą.

  1. Pirmiausia rekomenduojame nusistatyti pinigų sumą, kurią planuojate išleisti kursams. Geriausia su tokio tipo informacija yra susipažinti internete, kadangi ten viskas pateikiama labai aiškiai ir lengvai suprantamai. Tiesiog greitai gebėsite pasirinkti jums labiausiai tinkamą variantą ir įvertinus pliusus bei minusus nuspręsti, kurios firmos kainos pasirinkimas jums labiausiai tinka.
  2. Tuo pačiu reikia apgalvoti ir faktą, kad ne visada buhalterių kursai gali vykti tokiame mieste, kuris jums labiausiai tinka. Tiesiog dažniausiai jie rengiami tik tokiu atveju, jeigu yra surengiama grupė. Štai pavyzdžiui mažesniuose miesteliuose tokių galimybių apskritai nėra. Taigi visada galima pasirinkti labai gera ir patogia alternatyva, kaip virtualūs kursai. Jie vykdomi internetu ir tikrai mėgimai, kadangi tai paprasčiausias, pigiausias ir labiausiai laiką taupantis būdas išmokti tai, ko jūs norite.
  3. Rekomenduojame pasiskaityti ir apie kiekvienos kompanijos, kuri siūlo savo kursus, kompetenciją. Dažniausiai internete galima rasti labai daug info, kuri reikalinga, kad paprasčiau apsispręstumėte. Žinoma, nereikėtų į viską žiūrėti labai tiesmukiškai, tačiau bent jau maždaug suvokti pasirinkimą pavyks.

Buhalterijos kursai – puikus pasirinkimas išmokti ką nors naujo. Svarbiausia, kad suteikiamos patrauklios galimybės – pasinaudokite jomis.

Penki būdai kontroliuoti savo buhalterį

buhalterine apskaitaĮsivaizduokite situaciją: įmonė nusamdė nepilnam etatui buhalterį. Maloni išvaizda, įspūdingas gyvenimo aprašymas, geros rekomendacijos, kaina už paslaugas priimtina. Tik darbo vietą jis keisdavo kartą per pusmetį, bet tai nepasirodė Jums įtartina. Buhalteris paprašo pateikti dokumentus, nepatenkintas linksi galvą, tačiau sako, kad viską pataisys, po kelių mėnesių nustoja kelti ragelį, atsakinėti į laiškus ir nutraukia visus kontaktus, o netrukus iš mokesčių inspekcijos ateina pranešimas apie paskirtą baudą. Ar galima apsisaugoti nuo tokių atvejų?

Gerai, jei verslo pradžioje kurį laiką Jūs pats vykdėte buhalterinę apskaitą – Jums bus lengviau. Priešingu atveju geriausia sugaišti šiek tiek laiko ir sužinoti apie tai pagrindinius dalykus, kad žinotumėte, ko tikėtis. O štai keli paprasti patarimai, kurie padės Jums sukurti gerus santykius su savo buhalteriu.

Elkitės atsargiai su laisvai samdomais darbuotojais. Pradėjus verslą, labiau apsimoka naudotis laisvai samdomo darbuotojo paslaugomis. Jis atvažiuoja pas Jus kelis kartus per savaitę ar  mėnesį, pasiima dokumentus, o vėliau atveža ataskaitas, arba pats pateikia jas į reikalingas instancijas. Būtinai sudarykite su tokiu buhalteriu darbo sutartį ir paprašykite kontaktinių duomenų, geriausia ne tik jo, bet ir jo artimųjų, o kilus įtartinai situacijai nesidrovėkite jiems paskambinti, gal Jūsų darbuotojas pateko į ligoninę.

Tikrinkite banko išrašą. Jei leidžia galimybės, prašykite buhalterio kiekvieną dieną Jums aiškinti ką reiškia viena ar kita eilutė išraše. Jei pamatysite ką nors keisto, paprašykite informaciją patvirtinančių dokumentų. Ypatingo dėmesio reikalauja sumos, išimamos atlyginimams, komandiruotėms ir ūkinėms reikmėms. Taip pat patartina turėti Excel failą su tokiomis skiltimis: dienos pradžios likutis, įplaukos per dieną, išlaidos per dieną, dienos pabaigos likutis. Dienos pabaigos likutis turi sutapti su kitos dienos pradžios išrašu.

Skaičiuokite grynuosius pinigus. Dažnai buhalteriai pamiršta įforminti kasos dokumentus – kasos pajamų ir išlaidų orderius. O juk kasos operacijos tai viena griežčiausiai tikrinamų sričių. Todėl bent kartą per mėnesį paprašykite buhalterio parodyti Jums kasos knygą, pajamų ir išlaidų dokumentų žurnalą ir visus duomenis apie išlaidas, čekių kopijų nepakanka. Jei buhalteris nesugebės to padaryti, kažkas yra ne taip.

Tikrinkite likučius sandėlyje. Kartais yra naudinga prašyti ataskaitų apie sandėlyje esančius likučius. Jei Jūsų asortimentą sudaro ne dvi trys prekės, tikrinkite paklausiausias, deficitines ar vertingiausias prekes. Daryti tai reikia mažiausiai kartą per mėnesį.

Šnipinėkite. Pinigų ir prekių kontrolė – klasikinis būdas tikrinti buhalterį, kuriam Jūs pavedėte rūpintis buhalterinės apskaitos analize. Yra ir egzotiškesnės priemonės: įvairi programinė įranga, leidžianti stebėti Jūsų buhalterio kompiuterio ekraną, kamerų ir mikrofonų įrengimas buhalterio kabinete, šnipinėjimas. Galima žymėti svarbius dokumentus, kuriuos Jūs pasirašinėjate, kad išvengtumėte jų klastojimo.

Ką daryti, jei buhalteris dingo? Pirmiausia reikia kreiptis į policiją. Ten gausite pažymą, kurią reikės nunešti į mokesčių inspekciją. Tokiu būdu galima išvengti nuobaudų už laiku nepateiktas ataskaitas. Sutikrinkite dokumentus su mokesčių inspekcija. Su nauju buhalteriu patikrinkite visus laikotarpius, už kuriuos buvo atsakingas pabėgęs specialistas.

Tinkama buhalterinė apskaita – viena iš įmonės sklandžios veiklos sąlygų

buhalterinė apskaitaBuhalterinė apskaita – tai sistema, kurios pagalba registruojamos, grupuojamos ir apibendrinamos įmonės ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai, išreikšti pinigais. Naudojant šią sistemą, gaunama informacija, būtina ekonominių sprendimų priėmimui bei finansinių ataskaitų sudarymui. Gautą įmonės finansinę informaciją analizuoja ir naudoja įvairūs suinteresuoti asmenys.

Lietuvoje apskaitą reglamentuoja specialus buhalterinės apskaitos įstatymas. Jis nustato ribotos ir neribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų, išteklių ir mokesčių fondų, ūkių, gyventojų, besiverčiančių individualia veikla, užsienio juridinių asmenų filialų ir atstovybių, veikiančių Lietuvos Respublikoje, turto, nuosavo kapitalo, finansavimo sumų, įsipareigojimų buhalterinę apskaitą, jos organizavimą ir tvarkymą.

Ūkio subjektai gali naudotis atskirų buhalterių ar buhalterines paslaugas teikiančių įmonių paslaugomis. Buhalterijos tvarkymas apima įvairias paslaugas. Tai gali būti pilna įmonės buhalterinė apskaita, atitinkanti bendruosius apskaitos principus ir teisės reikalavimus, finansinės apskaitos vedimas ir priežiūra, statistinių ir finansinių ataskaitų, tokių kaip balansas, pajamų ataskaitos ir pinigų srautų ataskaitos, rengimas, taip pat darbo užmokesčio apskaičiavimas, sąskaitų-faktūrų išrašymas ir gavimas, jų registracija ir gautinų sumų koordinavimas, išsamių metinių ataskaitų rengimas, o taip pat kitų klientų pageidaujamų buhalterinės apskaitos funkcijų užtikrinimas.

Renkantis buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančią įmonę, labai svarbu atsižvelgti į teikiamų paslaugų, tai yra apskaitos, kokybę. Šias paslaugas teikianti įmonė turi užtikrinti tinkamus apskaitos standartus, garantuoti tikslų mokesčių apskaičiavimą, laiku parengti deklaracijas ir ataskaitas bei jas pateikti. Labai svarbus kriterijus – buhalterinio darbo patirtis. Vertinga buhalterinės įmonės patirtis įvairių sričių įmonių buhalterinės apskaitos tvarkyme, ne vienus metus trunkantis bendradarbiavimas su įvairiomis Lietuvos ar tarptautinėmis įmonėmis rodo jos patikimumą. Be to, buhalterinė įmonė turi garantuoti kliento duomenų konfidencialumą ir užtikrinti saugumą. Tuo tikslu turėtų būti kaupiamos buhalterinės apskaitos kopijos. Buhalteriniame darbe ne mažiau svarbus yra ir darbo operatyvumas. Kliento darbas vyks daug sklandžiau, jeigu buhalteris į savo kliento prašymus, užklausas ar pageidavimus reaguos greitai ir galės tinkamai konsultuoti įvairiais apskaitos ar mokesčių klausimais. Todėl buhalteriai visada turi būti pasiekiami telefonu ar elektroniniu paštu. Taip pat būtina aptarti apskaitos (pirkimų, pardavimų, kasos, banko ir kt.) dokumentų perdavimo dažnumą ir būdus. Tai atliekant, atsižvelgiama į dokumentų kiekį bei kliento pageidavimus. Labai patogu, kai dokumentus galima teikti elektroniškai.

Tinkama įmonės buhalterinė apskaita padeda užtikrinti sklandžią įmonės veiklą.

Darbo skelbimai buhalteriams ir vadovams

darbo skelbimaiSkelbimais internete naudojasi visi. Paprasti žmonės, norintys išvalyti savo spintas ir sandėliukus, verslininkai, norintys paskatinti prekybą, darbo ieškantys žmonės. Net ir buhalteriai. Kodėl? Todėl, kad tai apsimoka ir yra naudinga. Pagrįsime savo teiginius.

Darbo skelbimai – ieško

Darbo ieško ne tik virėjai, vertėjai, bet ir buhalteriai. Dėl to skelbimų portalai pilni panašių skelbimų „Ieškau buhalterio darbo“, arba reklamuojamos paslaugos tiesiai šviesiai – „buhalteris veda buhalterinę apskaitą pigiai ir kokybiškai“. Tai leidžia suprasti, kad ši interneto sritis yra išnaudojama tiksliai taip, kaip ir numatyta. Jei tai nebūtų efektyvu, niekas nesinaudotų, o eitų į CV portalus ir darbo ieškotų per ten, arba per pažįstamus.

Darbo skelbimai – siūlo

Verslui reikia gero buhalterio, todėl paieškos vyksta gana intensyviai ir šiame fronte. Aišku, visada galima internete susirasti buhalterinių paslaugų įmonę, kuri tvarkys buhalteriją, tačiau ne visada toks poreikis yra. Kartais kaip tik norima įdarbinti savą buhalterį bent 0,5 etato, kad būtų galima visada tobulėti ir ieškoti bendrų finansinių sprendimų. Darbo skelbimai internete visada patraukia verslininkų dėmesį. Jiems svarbu rasti buhalterį, kuris norėtų dirbti. Tie, kurie turi pakankamai klientų ir aptarnauja kelias įmones, per skelbimus paprastai nesiskelbia. Jei tik darbo krūvis būna nepakankamas, buhalteris iš karto deda skelbimą, tikėdamasis greitai sukontaktuoti su dar viena įmone, kuriai reikia pagalbos su finansais ir buhalterija.

Kartais nutinka taip, kad laikinas buhalteris tampa nuolatiniu, arba pasiūlomas toks sandėris, kad kitų įmonių aptarnauti tiesiog nebeapsimoka nei fiziškai, nei finansiškai. Štai jums ir tas atvejis, kai surandamas darbuotojas per paprasčiausius skelbimus.

Rizika

Verslas rizikuoja visada. Nesakome, kad darbo skelbimai paprastame skelbimų portale yra skirti žemos kvalifikacijos darbuotojams, tačiau grūdus nuo pelų atsisijoti reikia dar atsirinkinėjant buhalterius. Idealiausias variantas – kandidatams duoti konkrečią užduotį ir leisti stebėti profesionaliam buhalteriui, kaip su ja susitvarkoma. Tik tokiu atveju galima patikrinti, ar per skelbimus atėjęs kandidatas yra pakankamai patyręs ir gali dirbti įmonėje. Visada rizika yra, ir su ja reikia susitaikyti. Svarbu, kad buhalteris būtų sukalbamas ir norėtų tobulėti…

Buhalterinės paslaugos Kaune – patogus būdas įmonės finansinių išteklių kontrolei

Buhalterinės paslaugos Kaune – tai labai patogus būdas tvarkyti savo įmonės finansinius išteklius ir buhalterinę apskaitą. Buhalterinės paslaugos Kaune gali padėti, tiek didelių įmonių, tiek mažų ar individualių įmonių vadovams teisingai pateikti buhalterinę apskaitą ir išvengti bereikalingų rūpesčių ir finansinių netekimų.

buhalterinės paslaugosBuhalterinė  apskaita, yra viena iš svarbiausių bet kokio sėkmingo verslo funkcijų. Tai finansinių išteklių ir apskaitos informacijos matas. Kokybiška buhalterinė apskaita labai svarbus faktorius kiekvienam verslui, o vadovybei sudaro galimybes gauti , tikslų ir aiškų įmonės finansinę padėtį. Be to, bet kokio dydžio įmonėse būtina registruoti ir įtraukti į ataskaitas verslo operacijas, sekti sąskaitų pateikimą ir stengtis išvengti problemų su mokesčių inspekcija, valstybinėmis agentūromis bei kitomis vietinėmis institucijomis. Buhalterinė apskaita suteikia ir pateikia finansinę informaciją ataskaitų pavidalu, kuri  reikalinga daugiausiai ne įmonių darbuotojams, o mokesčių inspekcijai, kreditoriams, tiekėjams, vyriausybės institucijoms ar kitiems suinteresuotiems asmenims. Finansų apskaita pakankamai sudėtinga ir labai struktūrizuota, todėl jai taikomi tiek vietos, tiek ir tarptautiniai apskaitos standartai. Finansų apskaita apima buhalterinę apskaitą, atitiktį vietos teisės aktams ir finansinių ataskaitų paruošimą.

Buhalteriai sukuria ir veda nuoseklią buhalterinių įrašų registraciją, pateikia metines finansines ataskaitas, reikalingas visiems atskaitingumo ir juridiniams tikslams. Buhalteriai privalo bendradarbiauti su klientais tam, kad užtikrintų vietos ir tarptautinius apskaitos informacijos standartus, tvarko personalo apskaitą, ruošia pareigybines instrukcijas, protokolus, įsakymus, derina skolų likučius su debitoriais ir kreditoriais, atstovauja įmonės finansinius interesus.

Valdymo apskaita suteikia ir pateikia ataskaitų pavidalu finansinę informaciją, skirtą daugiausiai įmonės vidaus tikslams. Ji suteikia pagrindą valdymui ir veiklos sprendimų priėmimui, reikalingą vadovams, darbdaviams ir savininkams. valdymo apskaita apima atitinkamų ataskaitų pateikimą, vidaus kontrolę ir biudžeto sudarymą.

Buhalterinės paslaugos Kaune orientuotos į klientą. Klientai, kurie naudojasi buhalterinėmis paslaugomis gauna profesionalias ir individualias paslaugas visais su apskaita susijusiais klausimais.

Orientavimasis į pagrindinį verslą yra svarbus, ne tik vykdant veiklą Lietuvos teritorijoje, bet ir užsienio rinkose. Daugumai tarptautinių įmonių tai tik natūrali sėkmingo ir efektyvaus verslo dalis.

Buhalterinės apskaitos paslaugos populiarios ne tik dėl jų kaštų efektyvumo, bet ir dėl geresnių rezultatų ir garantuotos kokybės. Be to, patikimas buhalteris yra vienas iš vertingiausių išteklių įmonėje, kurioje galioja pilnos verslo kontrolės ir saugumo reikalavimai.

Buhalterinės apskaitos paslaugos, teikiamos išorinio tiekėjo labai naudingos, kadangi nuolatinė apskaita vykdoma 365 dienas per metus, nekyla problemų dėl nedarbingumo lapelių, atostogų ar motinystės atostogų, ataskaitos ir finansinės suvestinės pateikiamos visada laiku laikantis naujausiais vietos biurokratiniais ir verslo įstatymais, ir tuo būdu vadovybė gali sutelkti visą dėmesį į verslo plėtrą ir jo augimą.

Kaip Mažoji Bendrija gali būtį įsteigta nemokamai

mažoji bendrijaUž įmonės įsteigimą reikia mokėti kelis šimtus litų. Atrodo, tai neišvengiamos išlaidos, tačiau, pasirodo, yra vienas būdas, kaip įmonės, nesvarbu, ar UAB, ar MB, ar VšĮ, steigimas gali būti nemokamas. Teisingai – jis nieko nekainuotų.

Savo patirtimi dalinasi Kęstutis, kuris neseniai steigė savo Mažąją Bendriją.

MB steigimas man nieko nekainavo, nes gavau verslo pradžios krepšelį. Su šiuo krepšeliu pradedančiajam verslininkui yra suteikiama nemažai įvairių konsultacijų. Tai labai įvairūs mokymai apie tai, kaip įmonė turi būti valdoma, kokius popierizmus reikia susitvarkyti, kaip samdyti žmones ir t.t. ne visos konsultacijos man šiaip reikalingos, bet į kelias tikrai nuėjau paklausyti, ką pasakoja.

Kai gauni verslo krepšelį, gali steigti įmonę per buhalterines įmones. Tada įmonės, mano atveju Mažosios Bendrijos, steigimas nieko asmeniškai nekainuoja. Man realiai kainavo tik el. parašo įsigijimas, nes jo prireikia steigimo metu. Bet tai menkos išlaidos, turint omenyje, kad to parašo reikės ateityje ne kartą.

MB įsteigė per savaitę. Antradienį užpildėm visus reikalingus dokumentus internetu, o penktadienį jau ėjau į banką atsidarinėti sąskaitos su naujai įkurtos įmonės kodu ir antspaudu.

Kęstučio patirtis parodo, kad Lietuvos Vyriausybė remia pradedančiuosius verslininkus ir stengiasi jiems suteikti kuo daugiau pagalbos įvairiose srityse. Jaunam verslininkui nereikia duoti pinigų įstatiniam kapitalui, ar darbo įrangos, tačiau reikalingos žinios ir pagalba pirmaisiais gyvavimo metais, kad įmonė išsilaikytų ir išmoktų uždirbti pinigus. Mažoji Bendrija tam yra pati geriausia forma, nes nereikalingas įstatinis kapitalas, galima samdyti iki 10 žmonių, paprastesnė mokesčių mokėjimo tvarka. Mažosios bendrijos steigimas yra bene mažiausia parama, ką gali duoti valstybė. Reikia tik, kad pradedantieji verslininkai nebijotų ja pasinaudoti. Juk taip gali būti griaunamas mitas, kad verslą Lietuvoje pradėti sunku. Iš tikrųjų, taip sunku nėra. Sunkiau jį administruoti kiekvieną dieną.

Mažoji bendrija – naujas iššūkis ir buhalteriams bei apskaitininkams, nes dar iki šiol nėra nusistovėjusi aiški apskaitos praktika ir principai. Dažnai VMI konsultantai ne iš karto gali atsakyti į telefonu užduodamus klausimus, nes ši verslo forma yra visiškai nauja. Tai sudaro šiek tiek keblumų, tačiau juos reiktų palikti buhalteriams.

 

Kodėl savi buhalteriai yra geriau nei buhalterijos įmonė

savas buhalterisVerslininkai nuolatos įsivelia į diskusijas – kas geriau: buhalterijos įmonė su savo resursais ar vienas pasamdytas buhalteris? Yra nemažai ir vieno ir kitos nuomonės šalininkų, todėl šiandien pasistengsiu pasvarstyti vieną iš nuomonių – savi buhalteriai yra geriau…

Savas buhalteris reiškia, kad įmonė nusamdo darbuotoją pilnu arba puse etato, kuris dažniausiai savo darbą atlieka tos pačios įmonės biure. Tiesa, vietos reikalai dabar jau yra nebesvarbūs, nes nešiojamas kompiuteris yra tas pats, kas biuras – jį tereikia atsinešti į ofisą, bevieliu ryšiu prisijungti prie spausdintuvo ir skenerio ir viskas – daugiau nieko nereikia. Su laiku buhalterio vieta turės dar mažiau įtakos, bet apie tai – kitame straipsnyje.

Savas buhalteris dirba įmonėje, todėl supranta įmonės veiklą iš esmės. Buhalterinės apskaitos paslaugos yra teikiamos įmonių, kurios dirba nuotoliniu būdu, todėl joms gilintis į siauresnės specifikos rinką nėra nei laiko, nei noro – pritaikomos standartinės procedūros su standartizuotomis paslaugomis ir viskas. Savas buhalteris bendrauja su kolegomis, bet kada gali paklausti apie vieną ar kitą procesą ar neaiškų momentą ir taip įsigilinęs įvertinti ne tik išlaidas ir pajamas, bet ir būdus joms sutaupyti. Taip jam atsiveria galimybės tapti vyr. finansininku.

Buhalterinė apskaita yra gana sudėtingas procesas, reikalaujantis tam tikrų pastangų pradžioje, o vėliau viskas stoja į savo vėžes. Kai buhalteriui tenka spręsti daugiau sudėtingų problemų, didėja jo atsakomybės lygis, išryškėja ir lojalumo kompanijai mastai. Buhalterinių paslaugų įmonės nėra tokios lojalios. Šiuolaikinėje ekonomika lojalumas pasireiškia darbuotojų įsitraukimu į įmonės veiklą ir tikslą, todėl buhalteriai aktyviai prisideda prie verslo sėkmės. Jie yra labiau motyvuoti, nei bevardžiai buhalterinių paslaugų įmonės darbuotojai.

Buhalterio išlaikymas brangus yra tik tada, kai finansinės operacijos yra negausios ir nesudėtingos. Kai per mėnesį ateina šimtai sąskaitų, darbo sutarčių ar autorinių sutarčių, reikalingi kasdieniniai grynųjų operacijų priežiūros veiksmai, buhalterių išlaikymas iš karto atsiperka. Tai ta stadija, kai verslas pereina iš smulkaus į vidutinį. Buhalteris gali pasisamdyti konsultantus arba apskaitininkus savo nuožiūra ir juos kontroliuoti labiau, nei tai daro įmonė.

Štai jums ir trys pagrindinės priežastys, kodėl verta samdyti buhalterį. Aišku, prieš tai jį reikia surasti…