Tag Archives: Buhalterija

Dirbate su individualia veikla? Atsakome, ar verta samdyti buhalterį…

buhalterinės apskaitos paslaugosVis daugiau lietuvių įvertina galimybę dirbti sau ir dėl savęs. Juolab, mūsų šalyje suteikiamos gana patrauklios galimybės įgyvendinti norimas veiklas. Pavyzdžiui darbas su individualia veikla gana pigus, kadangi mokesčiai tikrai nėra dideli. Natūralu, kad tuo susidomi asmenys norintys išbandyti savo jėgas. Buhalterinės apskaitos paslaugos, tokiu atveju, yra reikalingas. Nors vesti individualios veikslo apskaitą nėra labai sudėtinga, visgi, šiuo darbus reikia palikti savo srities specialistams. Kitu atveju gali kilti problemų su VMI arba SODRA.

Kokius mokesčius mokama pagal IV?

Pirmiausia reikia akcentuoti, kad asmenys, kurie dirba su individualia veikla – mokesčius moka tik kartą per metus. Taigi, jiems labai patogu, kadangi nereikia kiekvieną mėnesį, o kai kuriais atvejais net ir kiekvieną dieną derinti smulkmenas. Visgi, labai dažnai žinojimas, kad liko dar daug mėnesių iki deklaravimo datos trukdo tinkamai susiskaičiuoti ir viską rašyti iš eilės. Labai dažnai pamirštama, skubama arba tinkamai nepasižymima. Tokiu atveju artėjant gegužės mėnesiui, kada laikas deklaruoti – daugelis žmonių pergyvena, kad nežino nuo ko pradėti. O juk susimokėti mokesčius valstybei yra būtina. Tuomet tenka samdytis buhalterius, kurie padeda suvesti visus galus į vieną vietą, o tuo pačiu ir kur kas permokėti už jų paslaugas.

Dirbant su IV reikia žinoti kelių rūšių mokesčius. Bent jau taip sako VMI, kurios atstovams dažniausiai viskas visada atrodo labai paprasta. Visgi, jeigu turite daugiau veiklų, jeigu kitur dirbate pagal darbo sutartį, jeigu mokotės, jeigu dirbate pagal autorinę sutartį, jeigu dirbate su keliomis pažymomis ir panašiai – egzistuoja labai daug detalių, kurios apima mokesčius. Kokios jos? O kas žino. Informacija dažniausiai pateikiama taip neaiškiai, kad ją suvokti gali tik specialistas. Būtent todėl buhalterinės apskaitos paslaugos net ir asmeniui, kuris dirba su tik IV yra tokios reikalingos?

Koks buhalteris Jums reikalingas?

Buhalterinės apskaitos paslaugos suteikiamos ne tik asmeninio buhalterio, kuris samdomas pagal darbo sutartį, tačiau taip pat ir kompanijų, kuriose dirba ne vienas šios srities specialistas. Būtent tokio pobūdžio paslaugomis vis dažniau pasinaudoja ne tik su individualia veikla dirbantys asmenys, tačiau taip pat ir verslininkai, kurie turi dideles įmones. Tokio tipo paslaugos labai populiarios, kadangi paslaugų kaina ženkliai mažesnės, gausite profesionalų plačias paslaugas, kurias atliks kompetentinga komanda. Tam tikra prasme tokio tipo buhalteriai yra nuostabus pasirinkimas, tad keista, kad vis dar yra asmenų, kurie samdosi asmeninius buhalterius ir moka nepalyginamai didesnius pinigus, kad gautų ne tokias kokybiškas paslaugas, kokia būtų įmanoma gauti.

Tiesa, buhalterinės apskaitos paslaugos suteikiamos daugelyje vietų. Kadangi specialistų poreikius platus – paslaugas siūlo ir daug asmenų. Jeigu norite atrasti pačius geriausius – įvertinkite kuo daugiau kriterijų. Kiekvienam žmogui jie gali būti vis kiti, tačiau galima išskirti šiuos aspektus:

  • Kokios tiksliai paslaugos yra suteikiamos.
  • Kokia tiksli paslaugų kaina.
  • Ar dažnai galima konsultuotis susitikus?
  • Internete perskaitykite atsiliepimus apie suteiktas paslaugas.
  • Ar nemokamai konsultuos ir vyresnysis buhalteris?

Kuo daugiau apie įmonę žinosite – tuo tikresni būsite, kad Jūsų pasirinkimas yra geras. Svarbiausia glaudžiai bendradarbiauti. Tai padeda pasiekti maksimaliai geresnių rezultatų. Taigi, jeigu dirbate su IV – už mažą sumą galite ženkliai palengvinti sau darbus.

Buhalterinė apskaita be galvos skausmo

buhalterių darbasVienas iš didžiausių įmonių vadovų galvos skausmų ir naktinių košmarų yra teisingas finansų tvarkymas. Naktį ne vienas vadovas yra prabudęs išpiltas šalto prakaito su klausimu galvoje „ar sumokėtas kelių mokestis?“ „Ar su SODRA atsiskaityta?“, „Iki kada reikia sumokėti PVM?“ Su gerais buhalteriais tokie klausimai niekada nekamuoja.

Buhalterinė apskaita gali būti visiškai be jokio galvos skausmo. Aišku, jei samdote buhalterių įmonę, o ne turite savus buhalterius, kurie ne visada aišku, ką veikia visą darbo dieną…

Kaip buhalteriai apsaugo įmonių vadovus nuo galvos skausmų ir streso?

Mokesčių kalendorius beveik atmintinai

Buhalteriai mokesčių mokėjimo kalendorių žino beveik atmintinai. Kodėl jie jo nepamiršta? Paprastai buhalterinių paslaugų įmonėse dirbantys buhalteriai vienu metu aptarnauja kelias įmones. Tokiu būdu visų jų mokesčių mokėjimas yra aiškus ir daromas dažniausiai ne paskutinę dieną. Kitas momentas – VMI savitarnos portalas nuolatos primena susimokėti kai kuriuos mokesčius, todėl buhalterija visada žino, ką ir kiek reikia mokėti. Lieka tik informuoti vadovus.

Nuolatinis bendravimas su VMI specialistais

Kada įmonės vadovas bendrauja su VMI specialistais? Gal vieną kartą per metus, kai reikia teikti finansines ataskaitas ir aiškinamuosius raštus. Kai kurie nebendrauja iš viso, nes tai už juos daro buhalteriai. Buhalterinė apskaita yra atliekama nuotoliniu būdu, todėl bendrauti su „rūsčiaisiais“ VMI ar „piktaisiais“ SODROS ekspertais beveik nereikia. Reikia tada, kai buhalteriai neatlieka savo darbų laiku arba daro tai neteisingai. Samdant patyrusią buhalterinių paslaugų įmonę to nutikti neturėtų.

Pragmatiškas požiūri į finansus

Įmonėje sunkus laikas? Trūksta pinigų, vėluoja atlyginimai, gal net pavėluojama sumokėti mokesčius? Įmonės vadovams tai didžiausia tragedija, tuo tarpu buhalteriams – gana normalus dalykas. Jie žino, kad tai nėra pasaulio pabaiga ir daro savo darbą toliau. Pasirodo, su VMI galima tartis dėl mokesčių sumokėjimo dalimis, kad nebūtų skaičiuojami delspinigiai. Galima tartis dėl kitų sąlygų. Tai reiškia, kad protingai, o ne emocingai valdant finansus, galima išlipti iš bet kokios sudėtingos padėties. Blaivus protas ir logiškas mąstymas – buhalterių išskirtinis bruožas.

Patirtis ir mokymai

Kodėl buhalteriai, dirbantys įmonėje pridaro daugiau klaidų, nei samdyti? Priežastys yra dvi. Viena jų – kursų ir mokymų stoka. Samdomi buhalteriai dažniausiai dalyvauja visuose pagrindiniuose seminaruose. Be to keliolikos buhalterių įmonė gali pasikviesti VMI specialistus ir užduoti jiems klausimus tiesiogiai, padiskutuoti. Patirtis dirbant su įvairios specifikos įmonėmis taip pat labai svarbi. Iš logistikos kompanijos galima daug ko išmokti ir pritaikyti gautas žinias parduotuvėje ar nedidelėje programavimo paslaugų įmonėje. Tokia patirtis neįkainojama, o savi buhalteriai to pasiūlyti negali. Aišku, tokios užduotys kaip įmonių steigimas jiems vieni juokai, tačiau su laiku aiškėja, jog tobulėjimas sustojo. Tai gali turėti neigiamos įtakos įmonės finansų tvarkymui.

Štai taip samdyti buhalteriai apsaugo įmonių vadovus nuo daugybės nemalonumų ir problemų.

 

Penki būdai kontroliuoti savo buhalterį

buhalterine apskaitaĮsivaizduokite situaciją: įmonė nusamdė nepilnam etatui buhalterį. Maloni išvaizda, įspūdingas gyvenimo aprašymas, geros rekomendacijos, kaina už paslaugas priimtina. Tik darbo vietą jis keisdavo kartą per pusmetį, bet tai nepasirodė Jums įtartina. Buhalteris paprašo pateikti dokumentus, nepatenkintas linksi galvą, tačiau sako, kad viską pataisys, po kelių mėnesių nustoja kelti ragelį, atsakinėti į laiškus ir nutraukia visus kontaktus, o netrukus iš mokesčių inspekcijos ateina pranešimas apie paskirtą baudą. Ar galima apsisaugoti nuo tokių atvejų?

Gerai, jei verslo pradžioje kurį laiką Jūs pats vykdėte buhalterinę apskaitą – Jums bus lengviau. Priešingu atveju geriausia sugaišti šiek tiek laiko ir sužinoti apie tai pagrindinius dalykus, kad žinotumėte, ko tikėtis. O štai keli paprasti patarimai, kurie padės Jums sukurti gerus santykius su savo buhalteriu.

Elkitės atsargiai su laisvai samdomais darbuotojais. Pradėjus verslą, labiau apsimoka naudotis laisvai samdomo darbuotojo paslaugomis. Jis atvažiuoja pas Jus kelis kartus per savaitę ar  mėnesį, pasiima dokumentus, o vėliau atveža ataskaitas, arba pats pateikia jas į reikalingas instancijas. Būtinai sudarykite su tokiu buhalteriu darbo sutartį ir paprašykite kontaktinių duomenų, geriausia ne tik jo, bet ir jo artimųjų, o kilus įtartinai situacijai nesidrovėkite jiems paskambinti, gal Jūsų darbuotojas pateko į ligoninę.

Tikrinkite banko išrašą. Jei leidžia galimybės, prašykite buhalterio kiekvieną dieną Jums aiškinti ką reiškia viena ar kita eilutė išraše. Jei pamatysite ką nors keisto, paprašykite informaciją patvirtinančių dokumentų. Ypatingo dėmesio reikalauja sumos, išimamos atlyginimams, komandiruotėms ir ūkinėms reikmėms. Taip pat patartina turėti Excel failą su tokiomis skiltimis: dienos pradžios likutis, įplaukos per dieną, išlaidos per dieną, dienos pabaigos likutis. Dienos pabaigos likutis turi sutapti su kitos dienos pradžios išrašu.

Skaičiuokite grynuosius pinigus. Dažnai buhalteriai pamiršta įforminti kasos dokumentus – kasos pajamų ir išlaidų orderius. O juk kasos operacijos tai viena griežčiausiai tikrinamų sričių. Todėl bent kartą per mėnesį paprašykite buhalterio parodyti Jums kasos knygą, pajamų ir išlaidų dokumentų žurnalą ir visus duomenis apie išlaidas, čekių kopijų nepakanka. Jei buhalteris nesugebės to padaryti, kažkas yra ne taip.

Tikrinkite likučius sandėlyje. Kartais yra naudinga prašyti ataskaitų apie sandėlyje esančius likučius. Jei Jūsų asortimentą sudaro ne dvi trys prekės, tikrinkite paklausiausias, deficitines ar vertingiausias prekes. Daryti tai reikia mažiausiai kartą per mėnesį.

Šnipinėkite. Pinigų ir prekių kontrolė – klasikinis būdas tikrinti buhalterį, kuriam Jūs pavedėte rūpintis buhalterinės apskaitos analize. Yra ir egzotiškesnės priemonės: įvairi programinė įranga, leidžianti stebėti Jūsų buhalterio kompiuterio ekraną, kamerų ir mikrofonų įrengimas buhalterio kabinete, šnipinėjimas. Galima žymėti svarbius dokumentus, kuriuos Jūs pasirašinėjate, kad išvengtumėte jų klastojimo.

Ką daryti, jei buhalteris dingo? Pirmiausia reikia kreiptis į policiją. Ten gausite pažymą, kurią reikės nunešti į mokesčių inspekciją. Tokiu būdu galima išvengti nuobaudų už laiku nepateiktas ataskaitas. Sutikrinkite dokumentus su mokesčių inspekcija. Su nauju buhalteriu patikrinkite visus laikotarpius, už kuriuos buvo atsakingas pabėgęs specialistas.

Tinkama buhalterinė apskaita – viena iš įmonės sklandžios veiklos sąlygų

buhalterinė apskaitaBuhalterinė apskaita – tai sistema, kurios pagalba registruojamos, grupuojamos ir apibendrinamos įmonės ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai, išreikšti pinigais. Naudojant šią sistemą, gaunama informacija, būtina ekonominių sprendimų priėmimui bei finansinių ataskaitų sudarymui. Gautą įmonės finansinę informaciją analizuoja ir naudoja įvairūs suinteresuoti asmenys.

Lietuvoje apskaitą reglamentuoja specialus buhalterinės apskaitos įstatymas. Jis nustato ribotos ir neribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų, išteklių ir mokesčių fondų, ūkių, gyventojų, besiverčiančių individualia veikla, užsienio juridinių asmenų filialų ir atstovybių, veikiančių Lietuvos Respublikoje, turto, nuosavo kapitalo, finansavimo sumų, įsipareigojimų buhalterinę apskaitą, jos organizavimą ir tvarkymą.

Ūkio subjektai gali naudotis atskirų buhalterių ar buhalterines paslaugas teikiančių įmonių paslaugomis. Buhalterijos tvarkymas apima įvairias paslaugas. Tai gali būti pilna įmonės buhalterinė apskaita, atitinkanti bendruosius apskaitos principus ir teisės reikalavimus, finansinės apskaitos vedimas ir priežiūra, statistinių ir finansinių ataskaitų, tokių kaip balansas, pajamų ataskaitos ir pinigų srautų ataskaitos, rengimas, taip pat darbo užmokesčio apskaičiavimas, sąskaitų-faktūrų išrašymas ir gavimas, jų registracija ir gautinų sumų koordinavimas, išsamių metinių ataskaitų rengimas, o taip pat kitų klientų pageidaujamų buhalterinės apskaitos funkcijų užtikrinimas.

Renkantis buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančią įmonę, labai svarbu atsižvelgti į teikiamų paslaugų, tai yra apskaitos, kokybę. Šias paslaugas teikianti įmonė turi užtikrinti tinkamus apskaitos standartus, garantuoti tikslų mokesčių apskaičiavimą, laiku parengti deklaracijas ir ataskaitas bei jas pateikti. Labai svarbus kriterijus – buhalterinio darbo patirtis. Vertinga buhalterinės įmonės patirtis įvairių sričių įmonių buhalterinės apskaitos tvarkyme, ne vienus metus trunkantis bendradarbiavimas su įvairiomis Lietuvos ar tarptautinėmis įmonėmis rodo jos patikimumą. Be to, buhalterinė įmonė turi garantuoti kliento duomenų konfidencialumą ir užtikrinti saugumą. Tuo tikslu turėtų būti kaupiamos buhalterinės apskaitos kopijos. Buhalteriniame darbe ne mažiau svarbus yra ir darbo operatyvumas. Kliento darbas vyks daug sklandžiau, jeigu buhalteris į savo kliento prašymus, užklausas ar pageidavimus reaguos greitai ir galės tinkamai konsultuoti įvairiais apskaitos ar mokesčių klausimais. Todėl buhalteriai visada turi būti pasiekiami telefonu ar elektroniniu paštu. Taip pat būtina aptarti apskaitos (pirkimų, pardavimų, kasos, banko ir kt.) dokumentų perdavimo dažnumą ir būdus. Tai atliekant, atsižvelgiama į dokumentų kiekį bei kliento pageidavimus. Labai patogu, kai dokumentus galima teikti elektroniškai.

Tinkama įmonės buhalterinė apskaita padeda užtikrinti sklandžią įmonės veiklą.