Tag Archives: Buhalterinė Apskaita

Buhalterinė apskaita – itin atsakingas darbas

buhalterine apskaitaBuhalterinė apskaita turi būti patikima profesionalams. Yra bent trys paprastos priežastys, kodėl. Tai darbo našumas, skaičių tikslumas ir tvarka įmonėje.

Darbo našumas

Jei turite įmonę, kurioje dirba penki darbuotojai, tikriausiai neliepiate jiems užsiimti penkiolika skirtingų uždavinių vienu metu. Turbūt atrodytų net komiškai, jei socialinių tinklų administratorius vidury darbo dienos imtų taisyti savo stalą, vėliau ruoštų kavą partneriams, o paskui dar sėstų į furgoną ir vežtų kokį produktą pirkėjams. Šios mintys iliustruoja štai ką: kiekvienas turi savo pašaukimą ir reikiamas įvykdyti užduotis, o buhalterinė apskaita anaiptol ne išimtis.

Kai skaičių sistema patikima specialistams, kitų profesijų atstovai gali susikoncentruoti į savo uždavinius. Produktyvumo lygis padidėja, o tai teigiamai atsiliepia ir kompanijos rezultatams. Be to, kai žmogus užsiima tuo, kas jam patinka, darbas atliekamas su meile, atmosfera biure (ar kitokioje vietoje, priklausomai nuo įmonės veiklos specifikos) gerokai malonesnė.

Skaičių tikslumas

Kai kalbame apie skaičius, dažniausiai omenyje turime tikslumą. Visi žinome, kad 2 x 2 = 4. Žinome ir tai, kad 3 x 3 = 9 ar 8 + 8 = 16. Buhalterijos srityje skaičių gerokai daugiau, jie sudėtingesni, be to, reikia atlikti daugiau įgūdžių reikalaujančius matematinius veiksmus. Šiuolaikinė buhalterinė apskaita – neprimityvi. Tai reiškia, kad specialistai pasitelkia šiam reikalui skirtas programas. Jie jas puikiai įvaldę.

Net ir geriausia programa bus menkavertė, jei jos nevaldys specialistas. Buhalterinės apskaitos reikalams tvarkyti tikrai verta samdyti puikiai skaičius išmanančius asmenis, nes taip visi rezultatai bus tikslūs.

 Minėtini ir mokesčiai. Labai svarbu, kad jų būtų priskaičiuojama ne per mažai ir ne per daug, o tiek, kiek reikia. Taip išvengiama nesusipratimų ir galimų nesklandumų ateityje.

Tvarka įmonėje

Tinkamai pasirūpinus buhalterine apskaita, išvengiama chaoso. Dokumentai savo vietose, skaičiai „suganyti“, visi žmonės gavę tokius atlyginimus, kokie ir turi būti, pajamos ir išlaidos apskaičiuotos tiksliai. Nėra spragų, kurias vėliau tektų taisyti. Nėra spragų, sukeliančių chaosą.

Profesionalumas – ne šiaip žodis. Buhalteriams keliami aukšti reikalavimai. Ir tuos reikalavimus įvykdžius kiekvienas skaičius yra toks, koks turi būti. Ir ten, kur turi būti. Aišku, rezultatas džiuginantis tada, kai buhalterinė apskaita neatidėliojama paskutinei minutei.

Apskaita – ne vien skaičiai. Tai dabarties tikslumas ir žvilgsnis į ateitį. Gerai atlikti skaičiavimo procesai turi įtakos visoms įmonės sritims.

 

 

Kaip pasirinkti buhalterijos kursų įmonę?

buhalterijos kursaiŠiais laikais daugelis vietoje aukštosios mokyklos renkasi kursų galimybę, kadangi suvokia, kad aukštasis mokslas nebėra toks įtakingas, kaip būdavo anksčiau. Buhalterijos kursai šiuo metu sulaukia kur kas daugiau žmonių norinčių išmokti šio mokslo nei kad universitetai. Tai lemia labai akivaizdūs ir suprantami pliusai:

  • Buhalterijos kursai yra pigesnis pasirinkimas nei kad nusprendus studijuoti universitete arba kolegijoje. Žinoma, pastarosiose galima gauti valstybės finansuojamą vietą, tačiau iškart reikia įvertinti iš ko gyvensite tuos kelis metus, kol studijuosite.
  • Tuo pačiu buhalterijos kursai sutaupo labai daug brangaus jūsų laiko. Vis dažniau pasigirsta kalbos, kad aukštosios mokyklos baigimas reikalauja labai daug laiko. Tačiau realiai – jo tiek nereikia. Viena arba dvi paskaitos per dieną – keturis kartus per savaitę. Asmuo tarsi prisirištas prie mokslų, tačiau greta turi ir labai daug laisvo laiko, kurį gali išnaudoti kitoms reikmėms.
  • Taip pat kursų metu labiau yra orientuojamasi į praktiką, kai tuo tarpu studijų metu labiau į teoriją.
  • Darbdaviai šiuo metu ypač daug dėmesio kreipia į tai, ką yra baigę potencialūs darbuotojai. Vis dažniau pasigirsta kalbos, kad mieliau pasirenkami tie, kurie yra baigę kursus, nei kad auštąsias mokyklas, kadangi šie turi kur kas daugiau kompetencijos šioje srityje.

Buhalterijos kursai – puikus pasirinkimas tiems, kurie nori išmokti šio darbo specifikos. Tiek tokiu atveju, jeigu planuoja dirbti šioje srityje, tiek tokiu atveju, jeigu paprasčiausiai norite išmokti, kaip galima nesunkiai sutvarkyti savo namų finansus.

Akivaizdu, kad buhalterijos kursai yra labai geras ir rekomenduotinas pasirinkimas, tačiau kadangi Lietuvoje yra tiek daug kompanijų, kurios siūlo savo paslaugas – reikia tinkamai atsirinkti jums labiausiai tinkantį variantą. Susidėliokite kriterijus ir nuspręskite, kuris variantas jums atrodo geriausias. Juk ir paprasčiausi langai yra pasirenkami pagal konkrečius matmenis, kurie gali padėti nuspręsti pasirinkti geriausią variantą.

  1. Pirmiausia rekomenduojame nusistatyti pinigų sumą, kurią planuojate išleisti kursams. Geriausia su tokio tipo informacija yra susipažinti internete, kadangi ten viskas pateikiama labai aiškiai ir lengvai suprantamai. Tiesiog greitai gebėsite pasirinkti jums labiausiai tinkamą variantą ir įvertinus pliusus bei minusus nuspręsti, kurios firmos kainos pasirinkimas jums labiausiai tinka.
  2. Tuo pačiu reikia apgalvoti ir faktą, kad ne visada buhalterių kursai gali vykti tokiame mieste, kuris jums labiausiai tinka. Tiesiog dažniausiai jie rengiami tik tokiu atveju, jeigu yra surengiama grupė. Štai pavyzdžiui mažesniuose miesteliuose tokių galimybių apskritai nėra. Taigi visada galima pasirinkti labai gera ir patogia alternatyva, kaip virtualūs kursai. Jie vykdomi internetu ir tikrai mėgimai, kadangi tai paprasčiausias, pigiausias ir labiausiai laiką taupantis būdas išmokti tai, ko jūs norite.
  3. Rekomenduojame pasiskaityti ir apie kiekvienos kompanijos, kuri siūlo savo kursus, kompetenciją. Dažniausiai internete galima rasti labai daug info, kuri reikalinga, kad paprasčiau apsispręstumėte. Žinoma, nereikėtų į viską žiūrėti labai tiesmukiškai, tačiau bent jau maždaug suvokti pasirinkimą pavyks.

Buhalterijos kursai – puikus pasirinkimas išmokti ką nors naujo. Svarbiausia, kad suteikiamos patrauklios galimybės – pasinaudokite jomis.

Penki būdai kontroliuoti savo buhalterį

buhalterine apskaitaĮsivaizduokite situaciją: įmonė nusamdė nepilnam etatui buhalterį. Maloni išvaizda, įspūdingas gyvenimo aprašymas, geros rekomendacijos, kaina už paslaugas priimtina. Tik darbo vietą jis keisdavo kartą per pusmetį, bet tai nepasirodė Jums įtartina. Buhalteris paprašo pateikti dokumentus, nepatenkintas linksi galvą, tačiau sako, kad viską pataisys, po kelių mėnesių nustoja kelti ragelį, atsakinėti į laiškus ir nutraukia visus kontaktus, o netrukus iš mokesčių inspekcijos ateina pranešimas apie paskirtą baudą. Ar galima apsisaugoti nuo tokių atvejų?

Gerai, jei verslo pradžioje kurį laiką Jūs pats vykdėte buhalterinę apskaitą – Jums bus lengviau. Priešingu atveju geriausia sugaišti šiek tiek laiko ir sužinoti apie tai pagrindinius dalykus, kad žinotumėte, ko tikėtis. O štai keli paprasti patarimai, kurie padės Jums sukurti gerus santykius su savo buhalteriu.

Elkitės atsargiai su laisvai samdomais darbuotojais. Pradėjus verslą, labiau apsimoka naudotis laisvai samdomo darbuotojo paslaugomis. Jis atvažiuoja pas Jus kelis kartus per savaitę ar  mėnesį, pasiima dokumentus, o vėliau atveža ataskaitas, arba pats pateikia jas į reikalingas instancijas. Būtinai sudarykite su tokiu buhalteriu darbo sutartį ir paprašykite kontaktinių duomenų, geriausia ne tik jo, bet ir jo artimųjų, o kilus įtartinai situacijai nesidrovėkite jiems paskambinti, gal Jūsų darbuotojas pateko į ligoninę.

Tikrinkite banko išrašą. Jei leidžia galimybės, prašykite buhalterio kiekvieną dieną Jums aiškinti ką reiškia viena ar kita eilutė išraše. Jei pamatysite ką nors keisto, paprašykite informaciją patvirtinančių dokumentų. Ypatingo dėmesio reikalauja sumos, išimamos atlyginimams, komandiruotėms ir ūkinėms reikmėms. Taip pat patartina turėti Excel failą su tokiomis skiltimis: dienos pradžios likutis, įplaukos per dieną, išlaidos per dieną, dienos pabaigos likutis. Dienos pabaigos likutis turi sutapti su kitos dienos pradžios išrašu.

Skaičiuokite grynuosius pinigus. Dažnai buhalteriai pamiršta įforminti kasos dokumentus – kasos pajamų ir išlaidų orderius. O juk kasos operacijos tai viena griežčiausiai tikrinamų sričių. Todėl bent kartą per mėnesį paprašykite buhalterio parodyti Jums kasos knygą, pajamų ir išlaidų dokumentų žurnalą ir visus duomenis apie išlaidas, čekių kopijų nepakanka. Jei buhalteris nesugebės to padaryti, kažkas yra ne taip.

Tikrinkite likučius sandėlyje. Kartais yra naudinga prašyti ataskaitų apie sandėlyje esančius likučius. Jei Jūsų asortimentą sudaro ne dvi trys prekės, tikrinkite paklausiausias, deficitines ar vertingiausias prekes. Daryti tai reikia mažiausiai kartą per mėnesį.

Šnipinėkite. Pinigų ir prekių kontrolė – klasikinis būdas tikrinti buhalterį, kuriam Jūs pavedėte rūpintis buhalterinės apskaitos analize. Yra ir egzotiškesnės priemonės: įvairi programinė įranga, leidžianti stebėti Jūsų buhalterio kompiuterio ekraną, kamerų ir mikrofonų įrengimas buhalterio kabinete, šnipinėjimas. Galima žymėti svarbius dokumentus, kuriuos Jūs pasirašinėjate, kad išvengtumėte jų klastojimo.

Ką daryti, jei buhalteris dingo? Pirmiausia reikia kreiptis į policiją. Ten gausite pažymą, kurią reikės nunešti į mokesčių inspekciją. Tokiu būdu galima išvengti nuobaudų už laiku nepateiktas ataskaitas. Sutikrinkite dokumentus su mokesčių inspekcija. Su nauju buhalteriu patikrinkite visus laikotarpius, už kuriuos buvo atsakingas pabėgęs specialistas.

Tinkama buhalterinė apskaita – viena iš įmonės sklandžios veiklos sąlygų

buhalterinė apskaitaBuhalterinė apskaita – tai sistema, kurios pagalba registruojamos, grupuojamos ir apibendrinamos įmonės ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai, išreikšti pinigais. Naudojant šią sistemą, gaunama informacija, būtina ekonominių sprendimų priėmimui bei finansinių ataskaitų sudarymui. Gautą įmonės finansinę informaciją analizuoja ir naudoja įvairūs suinteresuoti asmenys.

Lietuvoje apskaitą reglamentuoja specialus buhalterinės apskaitos įstatymas. Jis nustato ribotos ir neribotos civilinės atsakomybės juridinių asmenų, išteklių ir mokesčių fondų, ūkių, gyventojų, besiverčiančių individualia veikla, užsienio juridinių asmenų filialų ir atstovybių, veikiančių Lietuvos Respublikoje, turto, nuosavo kapitalo, finansavimo sumų, įsipareigojimų buhalterinę apskaitą, jos organizavimą ir tvarkymą.

Ūkio subjektai gali naudotis atskirų buhalterių ar buhalterines paslaugas teikiančių įmonių paslaugomis. Buhalterijos tvarkymas apima įvairias paslaugas. Tai gali būti pilna įmonės buhalterinė apskaita, atitinkanti bendruosius apskaitos principus ir teisės reikalavimus, finansinės apskaitos vedimas ir priežiūra, statistinių ir finansinių ataskaitų, tokių kaip balansas, pajamų ataskaitos ir pinigų srautų ataskaitos, rengimas, taip pat darbo užmokesčio apskaičiavimas, sąskaitų-faktūrų išrašymas ir gavimas, jų registracija ir gautinų sumų koordinavimas, išsamių metinių ataskaitų rengimas, o taip pat kitų klientų pageidaujamų buhalterinės apskaitos funkcijų užtikrinimas.

Renkantis buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančią įmonę, labai svarbu atsižvelgti į teikiamų paslaugų, tai yra apskaitos, kokybę. Šias paslaugas teikianti įmonė turi užtikrinti tinkamus apskaitos standartus, garantuoti tikslų mokesčių apskaičiavimą, laiku parengti deklaracijas ir ataskaitas bei jas pateikti. Labai svarbus kriterijus – buhalterinio darbo patirtis. Vertinga buhalterinės įmonės patirtis įvairių sričių įmonių buhalterinės apskaitos tvarkyme, ne vienus metus trunkantis bendradarbiavimas su įvairiomis Lietuvos ar tarptautinėmis įmonėmis rodo jos patikimumą. Be to, buhalterinė įmonė turi garantuoti kliento duomenų konfidencialumą ir užtikrinti saugumą. Tuo tikslu turėtų būti kaupiamos buhalterinės apskaitos kopijos. Buhalteriniame darbe ne mažiau svarbus yra ir darbo operatyvumas. Kliento darbas vyks daug sklandžiau, jeigu buhalteris į savo kliento prašymus, užklausas ar pageidavimus reaguos greitai ir galės tinkamai konsultuoti įvairiais apskaitos ar mokesčių klausimais. Todėl buhalteriai visada turi būti pasiekiami telefonu ar elektroniniu paštu. Taip pat būtina aptarti apskaitos (pirkimų, pardavimų, kasos, banko ir kt.) dokumentų perdavimo dažnumą ir būdus. Tai atliekant, atsižvelgiama į dokumentų kiekį bei kliento pageidavimus. Labai patogu, kai dokumentus galima teikti elektroniškai.

Tinkama įmonės buhalterinė apskaita padeda užtikrinti sklandžią įmonės veiklą.