Buhalterija ir buhalterinės paslaugos nėra lėtas darbas. Įmonės skirtingos, bet visose svarbu, kad buhalterinės operacijos vyktų puikiai.
Įmonė – kitimas
Įmonė ir kitimas yra giminingi žodžiai. Ne šaknimi ar kitomis ypatybėmis, bet savo semantika. Ar įsivaizduojate verslą, kuris ištisus metus veikia vienodu ritmu ir stabiliai išlaiko pardavimus ar net juos didina? Vargu. Puikus pavyzdys – automobilių kompanijos.
Panagrinėjus automobilių gamintojų istoriją atsiveria aiški kitimo linija. Štai gražus logotipas. Tačiau laikui bėgant jis vienaip ar kitaip keičiamas: padailinamas koks kraštelis, pakeičiamos spalvos, pakoreguojamos proporcijos…
Dar geresnis pavyzdys – ne logotipai, o automobilių dizainas. Pristatomas modelis, po kelerių metų paprastai kai kas patobulinama ir visuomenei pateikiamas vadinamasis „facelift‘as“ (atnaujinimas, dažniausiai kosmetinis). Net tos mašinos, kurios itin teigiamai įvertinamos dizaino specialistų, po keleto metų pagražinamos. Priklausomai nuo gamintojo, po kokių penkerių ar septynerių metų į rinką paleidžiama visai nauja modelio karta.
Ar pirktumėte automobilį, kurio dizainas toks pat kaip ir prieš porą dešimčių metų? Kažin. Taip ir kiekviena įmonė, jei nori išsilaikyti, negali užmigti ant laurų. Jei itališkų sportinių automobilių gamintojas dešimtmetį nieko nesiimtų, paprasčiausiai bankrutuotų. Jei žurnalo leidėjai dešimtmetį neatnaujina nei leidinio skilčių, nei apipavidalinimo, tikėtina, kad skaitytojų labai mažai. O ir mėgstama kavinė pelno daugiau simpatijų, kai vieną dieną užsukate, o ten – nauji staliukai.
Taigi, principas aiškus: verslas ir stagnacija nėra draugai. Kadangi buhalterinės paslaugos – verslo dalis, tai ir jos pačios negali stagnuoti.
Buhalterinės paslaugos ir sporto rungtys
Tiek buhalterijoje, tiek sporte kalbama apie lankstumą. Buhalterijoje ir sporte šios sąvokos skiriasi, bet yra ir panašumų. Štai varžantis stengiamasi ką nors padaryti per tam tikrą laiką: kuo greičiau, kuo geriau… Lankstumas – tarsi būtina savybė (tikriausiai net ne „tarsi“, o tiesiog būtina).
O kaipgi darbas buhalterio kabinete? Gal čia tas greitis ir lankstumas ne prie ko? Pasirodo, jog buhalterio darbe pasitaiko ir kritinių situacijų, kai būtina pasitempti ir atlikti tiek, kiek būtų sudėtinga ir per žymiai ilgesnį laiką. Ar pavyksta įgyvendinti visus uždavinius? Ar nelieka neišspręstų klausimų? Ar kiekvienas „reikia atlikti“ virsta „atlikta“?
Ką reiškia atsiliepimai?
Rašant apie buhalterines paslaugas svarbu ne tik kitimas ar lankstumas. Čia vertinami ir atsiliepimai. Įmonės, atradusios patikimai ir profesionaliai dirbančius buhalterius, džiaugiasi ir dalijasi pozityviais komentarais.
Tai naudinga ir buhalterines paslaugas teikiančiai įmonei, ir paslaugomis besinaudojančiam verslui. Atsiliepimai padeda sukurti prestižinį įvaizdį. Bet jie reikšmingi ir dėl kitų pliusų – pagyrimas skatina ir toliau stengtis.
Tiesa, čia įmanomos įvairios nuomonės. Galbūt kai kuriems žmonėms atrodo, kad pagyros – blogai. Gal atrodo, kad jos skatina pernelyg atsipalaiduoti. Bet pažvelkime iš kitos pusės – daugiau pasieks tas, kuris laikas nuo laiko pagiriamas, o ne engiamas.
Skirtingos situacijos, nevienoda aplinka
Ir galiausiai verta pridurti tai, kad buhalterinės paslaugos – ne sąstingis. Buhalteriai, susigaudantys skirtingose situacijose, yra ne šiaip geri, o pakrikštijami profesionalų vardu.
Apie tai kalbant tampa įdomu ne tik sudėtingos buhalterinės situacijos, bet ir biuro interjero sprendimai. Taip, atėjus iš vieno biuro į kitą tenka persiorientuoti. Ne tik dėl kitokių kompiuterių, bet ir todėl, kad patalpos išplanuotos kitaip. Pavyzdžiui, buhalteriui iš pradžių gali būti keista dirbti mažesniame kabinete. Arba didesniame. Gali būti keista, jei iš neremontuoto biuro persikeliama į modernų, nuostabiai įrengtą.
O svarbiausia, kad kaskart tikėtini uždaviniai, reikalaujantys ne mechaniškai šį tą suskaičiuoti, o rimtai pasukti galvą.